بسم الله الرحمن الرحیم

 

به دنبال  قضیه ی  سیل عظیم پاکستان  و لزوم  پاسخ گویی به نیاز مردم مستضعف آن کشور   سعی کردم در فضای اینترنت  راهی را برای بازتاب دادن به اخبار آنجا بیابم.

سلانه سلانه  از این و آن پرس و جو کردم  گفتند سایت  جعفریه نیوز  متصدی   نشر اخبار شیعیان  پاکستان است  گفتم لابد این  سایت به زبان فارسی هم نشر اخبار می دهد وقتی  سایت را باز کردم با سایت راکدی مواجه شدم که  به اخبار سیل با زبان پاکستانی(اردو) هم اخباری درج نشده بود چه برسد به  ارائه خدمات به زبان فارسی !!

 

باز هم این کار را ادامه دام به سایتی مربوط به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی   جمهوری اسلامی ایران  برخوردم  نهایت چیزی که در آن درج شده بود  فصلنامه هایی بود که در مورد ادب و شعر در نظر  شعرای فارس و اردو زبان بود !! :  مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان (fa)

 

باز هم گشتم اثری از یک  بکه ماهواره ای شیعه ی اردو زبان به نام  هادی تی وی www.haditv.com‏‏  به چشمم خورد.. این سایت هم به سبب تازه کار بودن و لابد محدودیت امکانات  هنوز  رونق خاصی  نیافته بود و در مراحل آزمایشی به سر می برد.

 

توضیحات مفصل است اما خلاصه اینکه  در سایتهای  مشهور شیعی پاکستانی  اخباری از سیل ویرانگر مذکور  را  نه به زبان اردو و نه به زبان حتی انگلیسی ندیدم.!!  چه برسد به زبان فارسی.   این شاید برگردد به کمبود امکانات آنها  و یا شاید  نقص در نتایج سرچ هایی که اینجانب داشته ام . عدم ارائه به زبان فارسی هم شایدبه عدم مطالبه ی ما فارس زبانها  برگردد والله اعلم.

 

اما  چرا نبایستی مجموعه هایی که متصدی این کار هستند کمی فرابخشی نگاه کنند و  نیازهای تعاملی جامعه اسلامی را به  وجه احسن پاسخگو باشند؟؟

به نظر شما چرا؟؟

 

-------------------------------------

پ.ن :

1 . مناطق بسیاری از کشمیر از جمله بلتستان  و گلگیت در سیل صدمه دیده است. این منطقه کاملا شیعه نشین است. همچنانکه  بسیار ی از مناطق ایالت پنجاب .اینها در سیل ویران شده اند. و ما شیعیان چه کرده ایم؟؟

 

2. این نشانی اخبار شیعیان جهان را به خوبی رصد می کند و  به زبان فارسی پوشش می دهد. http://iiny.org/ 

«سایت موسسه اسلامی نیویورک»

 

3. این مصاحبه را از امت نیوز ببینید: مسائل و تبعات سیل پاکستان در گفت‌وگوی اختصاصی با یکی از مسئولان دانشجویان امامیه پاکستان  http://www.ommatnews.ir/archives/3694