سلام

  دقیقا 2 ماه پیش و در 28 ذی الحجه 1428  بود که از سفرحج  برگشتم.  انجا که بودیم   دوستان وهمسفران وقتی می دیدند که دارم خاطرات ام را می نویسم مایل بودند  این خاطرات مشترکمان را مطالعه  نمایند وبه  ان دسترسی داشته باشند.به انها وعده دادم که به نحو مناسبی  مطالب را تقدیمشان کنم وخب چه امکانی بهتر از  محیط وب که این امکان را به راحتی برای ما فراهم می اورد. علاوه بر اینکه میتوانم گزارش این سفر را در اختیار دیگر علاقمندان  از جمله شما عزیزان نیز قرار دهم.

 

   ایام رحلت اقا ومولایمان رسول اعظم صلی الله علیه واله وسلم است . اولین  خاطره را  به مطلبی مرتبط با ایشان  اختصاص می دهم علاوه بر اینکه شاهد جسارت پست ترین افراد عالم به این وجود مقدس نیز هستیم.

"پیامبرمان را یاری کنیم"


خاطره بسیار جالبی که هنوز شیرینی اش در کامم هست مربوط است به اطلاعیه هایی که خصوصا در سطح شهر مکه به چشم می خورد با مضامینی در دفاع از وجود مقدس و مطهر پیامبراعظم صلی الله علیه وعلی اله الطاهرین با عباراتی اینچنین:

- انصروا نبینا محمد (صلی الله علیه وسلم)!

-لا للمنتجات الدنمارکیه : (محصولات دانمارکی را رد کنید)/(دست رد بر محصولات دانمارکی ) و یا (نه به کالاهای دانمارکی)

-اللهم صل علی نبینا محمد{ این شعار هم از جهت زمانی و محتوایی در همان طیف اعلامیه ها می گنجید و بنظر می رسید بیشتر برای تاکید بر حب و موالات با رسول اعظم بود که در طرح های شکیل و جذابی تهیه شده بود }

-قاطعوا الشرکات و البضایع الدنمارکیه : (شرکت ها و کالاهای دانمارکی را تحریم نمایید)
و امثال ان...
این اطلاعیه ها را که مکرر در مسیر امدن به حرم مطهر می دیدم انصافا مشعوف می شدم و به چند جهت به انسان احساس بسیار خوبی دست می داد.
از جمله اینکه :

1 - لا اقل دسته ای قابل توجه از مسلمانان که هم ضریب مصرف کالای انها بالا ست و هم عمده کالاهایشان وارداتی است بنا را بر این گذاشته اند که اگر با دشمن نمی جنگند و برخورد تند و صریح ندارند لا اقل کمک کار او نباشند .

2- برای مسلمانان شبه جزیره در این مورد بطور عینی نقطه مشترکی با مسلمانان دیگرمذاهب خصوصا"مذهب جعفری"پیداشده است.

3- این تلاشها گرچه محدود بود و از حد گروه های مردمی فراتر نمی رفت ( به گواهی امضاهای ذیل اطلاعیه ها) اما به همراهتایید عمومی سایر مسلمانا ن و تلاش های دیگر جوامع اسلامی خصوصا بعضی حکومتهای کشور های اسلامی و در صدر انها جمهوری اسلامی ایران می تواند اثرات مضاعفی بیابد.

- در منطقه محل سکونت ما در مدینه منوره اطلاعیه هایی نظیر انچه در مکه مکرمه وجود داشت یا نبود و یا مشاهده نکردم . حال یا این به دلیل تازه ساز بودن کل ان منطقه بود و یا اینکه بر میگشت به حضور محدودمان در مدینه منوره و یا دلایل دیگری که یا جای ذکرش در اینجا نیست و یا از ان بی خبرم!

 

انشاالله برای ارائه منظم ولا اقل هفتگی  این خاطرات   توفیق کافی داشته باشم.

شب 28 صفر 1429 هجری قمری.

 

یا علی