بسم الله الرحمن الرحیم

 اساسنامه ی دانشگاه آزاد اسلامی توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.. عمده ی نگاه ها به سمت آن بندی رفت که متوجه دوره بندی  ریاست آن موسسه بود.. یادمان نمی آید کسی بقیه ی آن اساسنامه را رمزگشایی کرده باشد چرا که نگاهها به آن سوی بود.

به خاطر داریم که در همان سالهای اولیه ی دوره ی 3 تیر( پس انتخابات سال 84) حرف از تغییر جاسبی از سوی متصدیان آن(هیات امنای دانشگاه)  بود که خب با  مسایل پیش آمده ی پس از آن این پرونده به کناری رفت و بدینگونه  5 سال از آن قضایا گذشت..

هم اکنون هم در  کوران تلاشهای  علاقمندان به سیستم و روند جاری در این دانشگاه (چه در مجلس و چه در نهادهای دیگر)  باز هم شاهد  تمرکز  بر روی فردی به نام  «جاسبی » هستیم.. شخصا  بر این تمرکز منتقد هستم. نه اینکه او را محق  انتقادها و سرزنش های  جاری ندانم ، خیر ؛  بلکه  تاکید دارم که  مشکلی اگر هست  به روندی است که جاسبی پذیر و جاسبی گراست.. روندی که در این دانشگاه تثبیت شده است اگر  مدتها بگذرد  نیز به راحتی قابل تغییر نیست.. هرکس دیگری هم بیاید  از آنجا که  قاعدتا  به واسطه ی ملاحظه ی سیستم و  روند موجود  نمی تواند شخص پیشرو   و اصلاحگری باشد  کاری از پیش نخواهد برد..

 به نظر می رسد بایستی کاری کرد کارستان.. به طوری که کلیت این سیستم منقلب شود و  دیگر  زمینه ای برای  ادامه ی روند موجود باقی نماند.

-------------------------------------------------------

پی نوشت:

آقای دکتر لاریجانی در مجلس شورای اسلامی تعابیر بسیار عجیب!ی را بیان داشته اند که با ملاحظه ی آن این نکات به ذهن می رسد:http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1562901&Lang=P

 

1ول اینکه :این بار هم ایشان دارند از حضرت آقا (حفظه الله تعالی) مایه می گذارند.
2وم: گرچه کسی به نهاد مجلس توهین نکرده و اگر هم کرده کار اشتباه و خطا بوده است , اما این دلیل نمی شود که آقایان انتقاد به خودشان را انتقاد به مجلس بگیرند.

3وم: همانگونه که ورود در تمامی قوانین حق نمایندگان محترم می باشد , زیر نظر گرفتن این گرامیان نیز وظیفه ی ما مردم است همچنانکه علاوه بر اصل قرآنی امربه معروف و نهی از منکر , در قانون اساسی نیز به آن تصریح شده است..
4م : اگر این اعتراضات مردمی و خیزش افکار عمومی نبود با سکوت معنی دار و بلکه جهت دار آقایان می دیدیم که بعد از باز گشت مصوبه مجلس از شورای نگهبان , با ارسال به مجمع تشخیص , همان می شد که نباید می شد.