" سه تکبیر! "

اولین روزهای ورودمان به مکه مکرمه بود.مسیر ما از هتل تا مسجد الحرام خیلی زیاد نبود.یادم نیست با تاکسی رفتم یا با سرویس! اما یادم هست که باصطلاح " لب به لب " نماز رسیدم . با خیال راحت نمازم را خواندم پس ازسلام نماز سه تکبیر مستحب را نیز گفتم.
پس از ان با افرادی که در سمت چپ و راستم بودند دست دادم و مصافحه نمودم. دیدم فرد سمت چپی ام یکی از این " چپیه قرمز" هاست. در ان محیط و با ان سبک لباس پوشیدن این یعنی که باحتمال زیاد او یک وهابی است. نگاه خاص ! و تندی به اینجانب نمود . گوشی دستم امد که اری کمی تا قسمتی بی ملاحظگی کرده ام.!
{لابد می دانید که چه تخیلاتی در این مورد دارند و اگر هم نمی دانید درجریان باشید که نسبتی که به ما شیعه ها می دهند انقدر مریخی و عجیب و غریب است که نگو!!!}
- در جزوه های اموزشی مربوطه به حجاج توصیه شده بود که یا این سه تکبیر مستحب پس از سلام را نگویید و یا اینکه لا اقل بلند بگویید که بدانند چه می گویید تا سوء تفاهمی پیش نیاید. البته تکبیرها را بلند گفته بودم اما پس از جدا شدن از صف وقتی دقت کردم دیدم او دارد هراسان دنبال کسی میگردد . احتمال دادم که دنبالم باشد! لذا برای اینکه دنبال درد سر نگردم و با نفهمی های او سرو کله نزنم خودم را در میان جمعیت مخفی کرده و رفتم.

 

موفق باشید.

یا علی